Ja, vi är ett svenskt företag med säte i Göteborg.
Alla våra produkter tillverkas i Sverige.
Alice & Nilda passar utmärkt innan eller efter träningspasset, som mellanmål eller bara som ren njutning.
Nej! Ingen av våra produkter innehåller palmolja.
Ja, i dagsläget innehåller alla produkter gluten och laktos.
Det är grundarnas båda döttrars namn.
För närvarande levererar vi till följande länder:
Vi skickar till de allra flesta länder. Är du osäker så kan du höra av dig till oss.
Vi har som mål att leverera din beställning inom 1-3 arbetsdagar. Vid större kampanjer kan leveranstiden påverkas.
Leveranstiden kan även bli något längre om din beställning innehåller en beställningsvara. Vad är en beställningsvara tänker du? Det innebär kort och gott att vi behöver beställa in produkten till vårt lager innan vi kan skicka den till dig!
Vi ber dig även ha i åtanke att leveranstid kan variera beroende på valt fraktbolag.
Du kan enkelt se leveranstid för varje produkt under “lägg i varukorg”.
Vi skickar din order från vårt lager i Sverige.
När din beställning har skickats från vårt lager får du en leveransbekräftelse via mejl med kollinummer bifogat. Med detta kollinummer kan du enkelt spåra din beställning via det valda fraktbolagets hemsida alternativt app.
Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 499 SEK, 380 DKK, 49 EUR.
Inom Sverige
För beställningar under 499 SEK är fraktkostnaden: 39 SEK
Danmark
För beställningar under 380 DKK är fraktkostnaden: 30 DKK
Finland
För beställningar under 49 EUR är fraktkostnaden: 3,90 EUR
Andra EU-länder:
För beställningar under 49 EUR är fraktkostnaden: 3,90 EUR
Vi skickar med:
PostNord My Pack Collect
Du som kund får information om var du kan hämta din beställning inom 7-10 dagar.
PostNord MyPack Home
Du får beställningen levererad till ditt hem. PostNord kontaktar dig via SMS om dag och tid för leveransen.
Vi rekommenderar att du laddar ner PostNord-appen:
Ladda ner den här: App Store eller Google Play.
Vi arbetar på att erbjuda dig fler alternativ för sista milen. Om du har några önskemål är du välkommen att höra av dig till oss!
Dessvärre har vi inte möjlighet att påverka detta då en giltig ID handling krävs för att hämta ut paketet, detta för att motverka risk för bedrägeri.
Om ditt paket har skickas med Postnord kan du ladda ner deras app och hämta ut paketet genom att identifiera dig med mobilt BankID.
Ditt paket skickar vi så snart som möjligt, förutsatt att alla produkter du beställt finns i lager. Vissa varor är beställningsvaror, och då tar leveransen några dagar extra. Det står på hemsidan vilken beräknad leveranstid din vara har.
Observera: Är en artikel på din order är beställningsvara, kommer hela beställningen skickas när allting finns i lager.
En beställningsvara är en produkt som vi inte har på vårt lager, vilket innebär att vi beställer dem i samband med din beställning från en leverantör. Beroende på leverantör kan leveranstiden komma att variera.
Du får ett mail så fort ditt paket har skickats ifrån oss med leveransinformation och ett spårningsnummer.
Har du inte fått någon orderbekräftelse? Börja med att kika din skräppost, händer ibland att de hamnar där. Skulle du inte hitta något i vare sig inkorg eller skräppost kan det bero på att du angivit fel mejladress!
För att få fram information om din beställning kan du enkelt logga in via din profil hos Klarna. Där kan du se vilken mejladress som angivits vid beställning samt ordernummer.
Skulle du upptäcka att fel mejl har registrerats – ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig att justera och skickar ut en ny bekräftelse via mejl.
Du kan även nå din orderbekräftelse genom att logga in på “mina sidor” och sedan klicka dig vidare till “beställningar” för att finna alla dina lagda beställningar.
För att avbeställa din order måste du kontakta kundtjänst.
Så länge din order ännu inte har skickats från vårt lager är det möjligt att avbryta och återbetala dig omgående. Skulle dock vår snabba lagerpersonal redan skickat ditt paket kommer din order bli återbetald så snart den kommit tillbaka i retur till oss.
Önskar du justera din order, måste du kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt. Detta då vi inte har möjlighet att göra några förändringar på din beställning om den redan packats och skickats från vår lager.
Skulle du behöva justera leveransadress på din order behöver du också kontakta vår kundtjänst omgående.
Skulle du inte hinna hämta ut ditt paket via ombud eller box kommer det returneras till oss. Du kommer bli återbetalad via samma betalningsmetod du använde när du la din beställning. (En retur kan ta upp till 2 veckor, därefter sker återbetalningen och kan ta mellan 2-5 bankdagar). Vid outlöst paket tillkommer returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 199 sek vid outlöst paket.
Har du fått fel vara? Ta ett kort av produkten du fått ut och uppge vilken vara du saknar i ett mejl till vår kundtjänst!
Fattas en vara? Kontakta vår kundtjänst och uppge vilken produkt du saknar tillsammans med ditt ordernummer så hjälper vi dig!
Vår kundtjänst har öppet alla helgfria vardagar mellan 09:30 – 15:30
I samarbete med Klarna Checkout erbjuder vi våra kunder att betala via kort och direktbetalning, samt faktura eller delbetalning.
Kort och- direktbetalning via Klarna
Med Betala direkt genomför du din betalning direkt vid beställning. Betalningen kan genomföras via antingen ditt bankkort, banköverföring eller genom ett kopplat bankkonto.
För bankonto kopplat via Klarna godkänner du enkelt dina köp via mobilt BankID. Denna metod går endast att använda om du någon gång handlat via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp via Klarna.
För kortbetalning reserveras beloppet av ditt köp på kortet när du fullföljt beställningen, när dina varor skickas från vårt lager kommer summan dras från ditt kort.
Vi använder oss utav Klarna som betalningsleverantör och de gör alltid en kreditkontroll på alla kunder som önskar handla via avbetalning/faktura.
Skulle du inte få upp faktura som betalningsalternativ eller blir nekad betalning mot faktura i kassan kan det bero på att du exempelvis har en obetald faktura, anmärkning eller personlig information saknas.
Vi har inte möjlighet att se anledningen till varför du inte erbjuds faktura via Klarna och får därför be dig kontakta Klarnas kundtjänst för mer information och hjälp.
Din faktura skickas till dig via mejl så snart din order lämnat vårt lager.
Skulle du inte fått något mejl kan bero på att din faktura har hamnat i skräpposten, alternativt har fel mejladress har angivits vid beställning, vänligen dubbelkolla detta innan du kontaktar vår kundtjänst!
Du finner alla dina fakturor samlade på ditt konto hos Klarna. Du kan enkelt logga in via webb eller deras app.
Har du betalat din order med kort- eller direktbetalning genomför vi en återbetalning till det konto som användes vid beställning direkt.
Har du använt faktura som betalningsmetod, kommer du automatiskt bli återbetalad via samma konto som du använde för att betala din faktura via Klarna. Skulle fakturan vara obetald kommer den automatiskt att tas bort.
OBS! En återbetalning brukar ta mellan 3-5 bankdagar.
Vi strävar alltid efter att våra kunder ska älska våra produkter, men om du behöver returnera en beställning hjälper vi dig gärna.
Du har alltid 14 dagar på dig att returnera ditt köp. Skicka bara ett mail till oss på konsument@alicenilda.se. Observera att du ansvarar för fraktkostnaderna. Vi kan inte heller ta emot returer av öppnade produkter. Observera att fraktkostnader eller importtullar för en retur från ett land utanför Sverige inte täcks av Alice & Nilda.
Har du upptäckt något fel på din vara och vill upprätta en reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst på mail Konsument@alicenilda.se
Om du kontaktar oss via mejl ber vi dig vänligen skicka med ordernummer, beskrivning av felet samt en bild på produkten.
OBS! släng inte produkten förrän din reklamation är hanterad. En reklamation accepteras enbart mot underlag och eventuell retur.
Har du fått en trasig produkt? Ta en bild på produkten och kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig gärna!
OBS! Det är viktigt att du inte slänger något emballage eller någon vara som mottagits skadad innan du har haft kontakt med oss. Vi behöver nämligen ha underlag när vi ska hjälpa dig med en reklamation.
Svar ja!
Alla som har handlat hos oss någon gång har ett kundkonto, det skapas automatiskt vid ditt första köp och är kopplat till den mejladress som du angivit vid ditt köp. Detta för att vi enkelt skall kunna samla dina köp och på bästa möjliga sätt hjälpa dig vid eventuella frågor!
(Om du inte vet vilken mail som du har registrerad hos oss, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att kika på det!)
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) vilket bland annat innebär att vi inte lagrar kunddata längre än nödvändigt, att du som kund erhåller rätten att bli glömd eller kan begära ett utdrag innehållande de personuppgifter vi har om dig.
Läs gärna mer om vår integritetspolicy.